Ordervalidatie en -wijziging
Het is niet mogelijk om een geplaatste bestelling te wijzigen, behalve in de volgende specifieke gevallen: - een uitdrukkelijk verzoek per e-mail naar contact@charlottebio.fr binnen 15 minuten na bevestiging van de bestelling. Het verzoek moet duidelijk en expliciet zijn om te kunnen worden verwerkt na ontvangst van de e-mail, op werkdagen/-uren (wijziging van logistieke informatie, leveringswijze indien de voorwaarden van de bestelling dit toelaten, wijziging van een product van dezelfde waarde, wijziging van het postadres, verwijdering en terugbetaling van een product, annulering van een bestelling) . Er is niets mis met de manier waarop een product wordt gebruikt.
De aanvraag kan uitsluitend worden verwerkt tijdens kantooruren: van maandag tot en met vrijdag, van 9.00 tot 17.00 uur. Aangezien de wijziging of annulering van een bestelling menselijke tussenkomst vereist, behoudt CBB zich het recht voor om niet beschikbaar te zijn op het moment van de aanvraag van de gebruiker en deze daarom niet te kunnen honoreren. De gebruiker wordt dan per e-mail op de hoogte gesteld.
Als de bestelling de status 'in voorbereiding' of 'voorbereid' heeft, kan deze niet worden gewijzigd. In dit opzicht heeft de klant twee opties als hij zijn keuze wil wijzigen of annuleren:
- de bestelling weigeren bij de bezorging (indien persoonlijk overhandigd) of deze niet ophalen bij het afhaalpunt (indien afgeleverd bij een afhaalpunt),
- de bestelling (op uw kosten) terug te sturen naar ons logistieke platform.
Zodra wij de bestelling retour hebben ontvangen en de producten hebben gecontroleerd, zullen wij overgaan tot terugbetaling.
Veilige betaling
Om uw online aankopen te doen, biedt Charlotte Bio u verschillende betaalmethoden aan die volledig veilig zijn dankzij een encryptiesysteem dat de site op geen enkel moment in contact brengt met uw persoonlijke gegevens:
- PayPal
- Uw bankpas
- Apple Pay
- Alma (betaling in 2 of 3 termijnen gratis) (betaling in 2 termijnen mogelijk vanaf € 50, in 3 termijnen mogelijk vanaf € 80)
Verpakking
We zijn ons altijd bewust van de noodzaak om de bezittingen van onze klanten te beschermen en de noodzaak om plastic in ons bedrijf te beschermen. Klantenservice en uw tevredenheid staan echter voorop, en we weten dat vervoerders soms niet erg meegaand zijn met uw vriendelijke bestellingen. We raden u daarom aan alternatieven te gebruiken om ervoor te zorgen dat uw producten niet op de open markt worden verkocht of gekocht, en dat ze niet op de open markt worden gebruikt of verkocht.
Alle onderdelen die we gebruiken om uw pakketten te verzenden, zijn karton, gerecycled kraft of gerecycled PE.
Levering
De producten worden geleverd op het door de Koper op het bestelformulier opgegeven adres, volgens de leveringsmethode die uit de hieronder beschreven methoden is gekozen.
Vanaf het moment dat uw bestelling heeft geplaatst, duurt het 24 tot 48 werkuren (exclusief weekenden en feestdagen) voordat uw bestelling in ons logistieke magazijn wordt klaargemaakt.
De levering zal plaatsvinden binnen een gemiddelde tijd van 2tot 8 werkdagen (exclusief weekenden en feestdagen) na ontvangst van het bestelformulier, afhankelijk van de gekozen levermethode en maximaal 30 dagen na ontvangst van de bestelling.
Zodra de bestelling is voorbereid en klaar voor verzending, hangt de levertijd af van de verzendmethode die u kiest.
Zodra uw bestelling meer dan € 39 bedraagt, profiteert u van gratis bezorging via een Chronopost Shop2Shop afhaalpunt in Europees Frankrijk.
Zodra uw bestelling meer dan € 59 bedraagt, profiteert u van gratis levering via Colissimo zonder handtekening in Europees Frankrijk .
Prijzen en levertijden in Europees Frankrijk:
- Colissimo zonder handtekening : € 5,95. Ideaal voor kleine pakketten, bezorgd in de brievenbus, binnen 48 tot 72 werkuren.
- Colissimo met handtekening : € 6,95. Ideaal voor kleine pakketten, persoonlijke afgifte tegen handtekening, levering binnen 48 tot 72 uur.
- Chronopost Afhaalpunt: € 3,95. Levering bij een Chronopost Shop 2 Shop afhaalpunt (let op: het afhaalpunt wordt pas geselecteerd na betaling), levering binnen 48 tot 72 werkuren.
-
Chronopost : € 10.95. Aflevering tegen handtekening in persoon, Levering binnen 24 uur.
Volgende dag in huis indien besteld vóór 12.00 uur, anders volgende dag in huis (altijd op werkdagen)
📬 Alle levertijden zijn in werkdagen en houden dus geen rekening met weekenden en feestdagen.
Tarieven en levertijden voor de Franse overzeese departementen en gebieden en naar het buitenland:
Levering naar Franse overzeese gebieden en Europa is eindelijk mogelijk! Dit is de huidige situatie.
☀️ DOM TOM* > Guadeloupe, Réunion, Martinique, Saint-Barthélemy, Saint-Martin, Saint-Pierre-et-Miquelon, Frans-Guyana, Nieuw-Caledonië, Frans-Polynesië
*BTW-vrijstelling conform artikel 294 van de Algemene Belastingwet
Colissimo met handtekening (handmatige levering aan huis of bij afwezigheid op een afhaalpunt, levertijd 8/10 werkdagen na verzending) > € 16,95
Gratis colissimo-levering met handtekening (persoonlijk): vanaf € 150 bestelling, exclusieve verzendkosten
🇧🇪 België
📦 Chronopost Shop2shop - afhaalpunt (keuze afhaalpunt na betaling) - levertijd 3/4 werkdagen vanaf verzending > € 5,95
Gratis levering naar Shop2shop-afhaalpunten: vanaf € 60
📬 Colissimo Met Handtekening - persoonlijke bezorging bij u thuis (of bij een afhaalpunt indien niet aanwezig) - levertijd 5/6 werkdagen vanaf verzending > € 7,95
Gratis bezorging door Colissimo Met handtekening (persoonlijk): vanaf €120
Spanje 🇪🇸 /Italië 🇮🇹 /Oostenrijk 🇦🇹 /Ierland 🇮🇪 /Portugal 🇵🇹
📦 Chronopost Shop2shop - afhaalpunt (keuze afhaalpunt na betaling) - levertijd 3/4 werkdagen vanaf verzending > € 6,95
Gratis levering naar Shop2shop-afhaalpunten: vanaf € 60
📬 Colissimo Met Handtekening - persoonlijke bezorging bij u thuis (of bij een afhaalpunt indien niet aanwezig) - levertijd 5/6 werkdagen na verzending > € 9,95
Gratis bezorging door Colissimo met handtekening (persoonlijk): vanaf € 120
Nederland 🇳🇱 / Duitsland 🇩🇪 / Luxemburg 🇱🇺
📦 Chronopost Shop2shop - afhaalpunt (keuze afhaalpunt na betaling) - levertijd 3/4 werkdagen vanaf verzending > € 6,95
Gratis levering naar Shop2shop-afhaalpunten: vanaf € 60
📬 Colissimo Met Handtekening - bezorging bij u thuis (of bij een afhaalpunt indien dit niet aanwezig is) - levertijd 5/6 werkdagen na verzending > € 7,95
Gratis bezorging door Colissimo Met handtekening (persoonlijk): vanaf €120
Houd er rekening mee dat de bovenstaande bepalingen slechts informatief zijn. Als u meer wilt weten over onze producten, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Vertraging in hefboomwerking
Vervoerders garanderen een levering binnen maximaal 30 dagen. Elke vertraging in de levering (d.w.z. langer dan de maximale termijn van 30 dagen na bevestiging van de bestelling), behalve in geval van overmacht, geeft de klant het recht de bestelling te annuleren en de prijs terug te ontvangen.
Indien er sprake is van vertraging door toedoen van Charlotte Bio, informeren wij de Klant per e-mail over de vertraging in de levering.
De Klant kan echter verzoeken om terugbetaling van de Prijs van het betreffende Product door een e-mail te sturen naar Charlotte Bio met het verzoek om de Bestelling te annuleren.
De terugbetaling van het Product door Charlotte Bio zal plaatsvinden binnen een termijn van maximaal veertien (14) dagen na ontvangst van het verzoek tot herroeping van de Klant, afhankelijk van de gebruikte betaalmethode, met uitsluiting van elke andere compensatie.
Bestellingen niet opgehaald bij een relaispunt
Indien de klant zijn bestelling niet binnen de door de bezorger aangegeven tijd heeft opgehaald, wordt het pakket automatisch opnieuw verzonden op kosten van Charlotte Bio, zonder dat de klant hier iets voor hoeft te doen.
Voor de producten die zich in een problematische staat bevinden, vindt de terugbetaling plaats via de betaalmethode die voor de bestelling is gebruikt. Tenzij de producten zich in een problematische staat bevinden, vindt de terugbetaling plaats via de betaalmethode die voor de bestelling wordt gebruikt. Verzendkosten (indien bij de bestelling betaald) worden niet terugbetaald.
Retourneren en herroepingsrecht
De Koper heeft van de datum van ontvangst van het product een termijn van 14 volle dagen om de bestelde producten op eigen kosten te retournen tegen terugbetaling.
Producten moeten in de originele verpakking zitten, ongeopend en ongebruikt.
De terugbetaling zal plaatsvinden via een betaalmiddel dat de Koper heeft gekozen nadat hij zijn herroepingsrecht heeft uitgeoefend, en uiterlijk binnen 14 dagen na de datum waarop hij het herroepingsrecht heeft uitgeoefend (na ontvangst van de geretourneerde bestelling of na het overleggen van een verzendbewijs van het geretourneerde product).
Terugkeren:
SUPPLYWEB - Charlotte Bio Retourneren
ZAC van de delle du clos neuf
14840 DEMOUVILLE
Het Product/de Producten moeten (i) compleet, ongebruikt, in de originele verpakking intact en (ii) voor zover mogelijk vergezeld worden van de originele verpakking en een gratis stuk papier met het oorspronkelijke bestelnummer. Bovendien accepteert de Verkoper geen pakketten die gefrankeerd worden verzonden. Elk risico met betrekking tot het retourneren van het Product/de Producten is voor rekening van de Koper. Nadat het Product is geretourneerd en bevestigd is dat het niet conform is of dat er mee geknoeid is, zal de Verkoper het Product inspecteren om vast te stellen of het Product niet conform is. Evenzo kan de Verkoper een kwaliteitstest uitvoeren op het/de door de Koper geretourneerde Product/Producten om te verifiëren of het/de geretourneerde Product/Producten inderdaad origineel Product/Producten zijn. Het is essentieel dat deze controles regelmatig en binnen een periode van maximaal één (1) maand worden uitgevoerd.